Sjekklisten med 41 spørsmål du bør stille til reklamebyrået eller mediakonsulenten din

No Comments

Når du leser gjennom disse spørsmålene kan du stille deg selv spørsmålet… Hvem vil jeg ha til å lage mine annonser? En som vet dette, eller en som får gamble med pengene mine..?

1.) Hva er det viktigste elementet i en annonse?

2.) Hvordan utarbeider du de beste overskriftene i en annonse?

3.) Hvilken av disse overskriftene gir best resultat?
a) Hvordan reparere biler
b) Hvordan fikse biler

4.) Hvilken av disse overskriftene gir 3 ganger så godt resultat?
a) En ferie som varer resten av livet
b) Garantert inntekt for resten av livet

5.) Hva virker best av korte overskrifter som sier lite, eller lange overskrifter som sier mye?

6.) Hva virker best av kjedelige overskrifter og mer fargerike overskrifter?

7.) Hvilket aldersnivå bør du skrive for når du skriver annonser?

8.) Hva er viktigst? Hva du sier eller hvordan du sier det?

9.) Hva er vanligvis mest effektivt når det gjelder illustrasjoner i annonser?
a) Bilder av produktet
b) Bilder av produktet i bruk

10.) Hva er de to kreftene jobber i prospectets bevissthet når du selger til dem?

11.) Hva er mest effektivt av spesifikke uttalelser eller mer vage vendinger?

12.) Hvor mye mer kan du forvente at en annonse med kundeanbefalinger selger?

13.) Hva er best? Lokale kundeanbefalinger eller nasjonale?

14.) Bør annonsen engasjere leseren eller sørge for at leseren ikke trenger å engasjere seg?

15.) Hva selger vanligvis best av annonser som er skrevet enkelt eller flotte?

Hvilken solgte best av disse:

Overskrift: Hør på meg, dette er avisen for deg
Illustrasjon: Smilende avisselger som tilbyr Times

eller

Overskrift: Hvordan få Times levert på døren til hjemmet ditt?
Illustrasjon: Ingen, kun overskrift og tekst

16.) I tillegg til å fortelle om fordeler i annonsene dine, bør du også fortelle hva leseren går glipp av om man ikke handler?

17.) Bør du spare det viktigste «kruttet» du har å fortelle til slutten av teksten i annonsene dine?

18.) Bør du benytte humor i annonsene dine?

19.) Bør du fortelle et poeng flere ganger i en annonse?

20.) Bør du prøve å kombinere 2 suksessfulle overskrifter til en, i en annonse?

21.) Hva selger normalt best av lang eller kort tekst i en annonse?

22.) Når du lager en annonse, bør du skrive mer tekst enn du trenger..?

23.) Bør du ha en tidsbegrensing i annonseteksten din?

24.) Når du fremsetter en garanti i annonsen din, bør du fortelle i detalj hva den går ut på?

25.) Bør du alltid be om handling fra mottaker i slutten av annonsen din?

26.) Hvem er dine beste og mest lønnsomme prospects?

27.) Hvorfor bør du alltid ha med deg penn og papir døgnet rundt når du arbeider med annonser?

28.) Hva er nøkkelen til suksess i annonsering (Altså maksimum salg pr. investert krone)?

29.) Hva er noen av testene du kan gjøre for å sjekke annonsene dine?

30.) Hva er den enkle testen som gjør at du omtrent alltid vil kunne forbedre annonsene dine?

31.) Hvordan kan du benytte en bekjent til å forbedre annonsene dine?

32.) Når du skal teste en annonse mot en kollega, bør du vise han en eller to annonser?

33.) Hva er feil med å spørre folk om deres mening om annonsene?

34.) Hva er det folk holder igjen, når du ber dem vurdere en annonse?

35.) Hva er det du kan få vite fra opinionstesting som kan hjelpe deg å lage bedre annonser?

36.) Hva er det som er den ultimate testen av en annonse?

37.) Hva er den mest nøyaktige testformen i DM utsendelser?

38.) Hvordan kan du teste for å se når en annonse fungerer?

39.) Hvor lenge kan en annonse eksponeres før den blir utslitt?

40.) Hva gir mest effekt for pengene en 1/4 sides annonse eller en helside?

41.) Hva er en effektiv teknikk i en annonse, for å få den til å trekke til seg den riktige målgruppen?

Om du kan tenke deg å få tilgang på svarene til spørsmålene over. Kontakt oss… Send en email til web (alfakrøll) stratcog.com

About us and this blog

We are a full service agency that deliver compelling digital marketing solution. Our winning solutions and experience helps to deliver great results across several key areas.

Meld deg opp til nyhetsbrevet vårt!

Request a free quote

We offers professional SEO services that help websites increase organic search drastically and compete for 1st page rankings of highly competitive keywords.

20+

sidebar widgets

More from our blog

See all posts