Hvordan du kan få multimillioner-kroners kampanjer for hundredelapper eller gratis med søkemarkedsføring og søkemotoroptimalisering

No Comments

Hvordan du stjeler kundene til konkurrentene dine med søkemotoroptimalisering uten at de engang aner hva som foregår..?

For å forstå hvordan dette virker må vi se litt på hvordan Internett brukes.

Internett-søk brukes i stor grad til informasjonsinnhenting av forbrukerne, i tillegg benyttes Internett ofte parallelt med andre medier. Hele 75 % av de som søker, søker etter en virksomhet, et produkt eller en tjeneste etter å ha blitt påvirket i andre medier.

De yngste Internett-brukerne påvirkes mest til søk fra venner og bekjente, mens de eldre forbrukerne påvirkes mest av annonser i trykte medier og med TV på en andreplass.

Det som er helt essensielt er at 62% av de som utfører et søk etter å ha blitt påvirket fra andre medier gjennomfører deretter et kjøp av produktet eller tjenesten de innhenter informasjon om.

Om du fokuserer på søkemotoroptimalisering for dine produkter og tjenester vil dine lenker være de som velges når informasjonen hentes inn. Mao. Konkurrentene dine bruker penger på å vekke kjøpelysten hos forbrukerne, mens du høster inn trafikk og salg.

Urettferdig sier du… ja, så absolutt. Men uansett, meget lønnsomt for den som griper muligheten.

Nå feks konkurrenten din annonserer for den nye Apple IPad, vekker de kjøpslysten hos forbrukerne. Mange av disse vil da finne ut mer om produktet og tar turen ut på Internett for å få mer informasjon. Og vips… Der øverst i søkeresultatene ligger dine linker til produktet, de klikker inn til deg og får god produktinformasjon samtidig som at du gir dem en kjøpemulighet eller en god beskrivelse rundt hvor de kan kjøpe produktet.

Noen vil velge å handle der og da, om muligheten er der, mens andre gjerne ønsker å ta turen til butikken for å gjennomføre selve handelen. (Hovedsakelig kan vi si det slik at de mellom 18 og 30 år handler hyppig på Internett, mens de over 60 år oftest vil gjennomføre kjøpet sitt i butikken etter at de har hentet informasjon på Internett.

Er det faste varige produkter og tjenester som har gjentakende annonsering kan du få dette til med søkemotoroptimalisering, men når det gjelder produkter med mer kortvarige salgs-sykluser vil det lønne seg og være enklere å benytte PPC (betal pr. klikk) annonsering siden dette er annonsering som virker umiddelbart.

Faste varige tjenester i tillegg til B2B produkter vil det lønne seg å søkemotoroptimalisere opp mot de nøkkelord forbrukerne vil benytte når de søker frem tjenestene.

Så det å rangere høyt i søkemotorene ved hjelp av søkemotoroptimalisering, i tillegg til rask PPC annonsering vil hjelpe deg til økt salg om du benytter effektive strategier for å nå ut til kundegruppene dine.

Så neste gang du ser konkurrenten din på TV eller i avisen, kast deg rundt å få opp noen PPC annonser i Google på naturlige søkeord. Eller enda bedre begynn å forberede deg allerede nå, gjennomfør søkemotoroptimalisering for dine viktigste søkeord, slik at det er du som ligger på toppen av søkeresultatlisten neste gang når konkurrentene dine kjører kampanjer.

About us and this blog

We are a full service agency that deliver compelling digital marketing solution. Our winning solutions and experience helps to deliver great results across several key areas.

Meld deg opp til nyhetsbrevet vårt!

Request a free quote

We offers professional SEO services that help websites increase organic search drastically and compete for 1st page rankings of highly competitive keywords.

20+

sidebar widgets

More from our blog

See all posts