Det Finnes Kun Tre Måter Du Kan Oppnå Vekst i Bedriften Din På

No Comments

Visste du at det kun er tre måter du kan oppnå vekst i bedriften din?

Det gjør jo i hvertfall jobben med å skape ny vekst litt enklere, eller hva…?

Vi i Stratcog har 618 strategier og prinsipper vi benytter når vi skal skape vekst for klientene våre, og alle disse påvirker en eller flere av de tre måtene som er beskrevet under.

Jobben din som bedriftsleder er å arbeide med disse tre måtene. Med andre ord, jobbe på og med bedriften din og ikke bare i bedriften din.

1. Øke antallet kunder.
2. Øke gjennomsnittlig transaksjons-verdi.
3. Øke frekvensen på gjenkjøp.

Finn en måte å maksimere hver av dem på, og bedriften din vil raskt oppleve en eventyrlig ny vekstrate.

Stratcog sitt vekstprogram er det flere hundrede gjennomtestede måter å oppnå vekst på for bedriften din. Metodene er dessverre som oftest ikke avdekket eller lite benyttet av de fleste bedriftsledere.

Om du eier eller leder en bedrift (eller har planer om å gjøre det), sørg for at du bruker tid på å se på hvordan du kan utnytte disse områdene på beste måte for din bedrift. Eller ta kontakt med en av våre vekstrådgivere å få dem til å avdekke viktige optimaliseringsområder for din bedrift.

Som leser av bloggen vår får du tilgang til en GRATIS mulighetsanalyse for din bedrift som tar deg igjennom mange av de områdene du kan optimalisere. Skulle du ønske en full gjennomgang av bedriften din kan du melde deg opp å få Stratcog sin bedrifts-akselerasjonsanalyse, hvor vi går i dybden med deg og snur på de fleste ”steiner” i bedriften din for å avdekke underutviklede områder og skulte verdier.

Et eksempel på en skjult verdi kan være kundelisten din. Der sitter du med en kundeliste det har tatt årevis å bygge opp, og som har kostet deg nesten hele omsetningen din hvert år (-resultat) å bygge opp.

Men hvordan behandler og arbeider bedriftslederne med den ressursen… Som regel … INGEN verdens ting.. De har drevet i 10 år og lagt ned en omsetning på feks. 10 millioner i året for å holde julene i gang i bedriften, bygget opp kundeforholdet og dermed også denne kundelisten.

Mao, det har kostet dem 100 millioner på 10 år å bygge opp denne listen opp fra starten av.

Likevel blir den ikke benyttet…. Har du en strategi for gjensalg til kundene dine, de du allerede har som kunder i databasen din?

Har du utarbeidet en plan for å følge dem opp, hvilke tilbud de skal motta, når skal de få dem, gjennom hvilke virkemidler som skal benyttes, hvordan du skal tilnærme deg dem på en strategisk måte i forhold til kommunikasjon, etc…

Det finnes ikke en ”mega” suksessfull bedrift som ikke har denne planen. Uten den er du allerede dømt til et liv blant bedriftene som sliter med inntjeningen.

Som du forstår, det er en grunn til at Stratcog kan garantere resultatene vi leverer når vi velger å samarbeide med en kunde. Bare dette steget alene kan bety en dobling i omsetningen og firedobling eller mer av resultatet for en kunde om det gjøres på den riktige måten.

Uansett om du bruker oss eller ikke. Lag en oppfølgingsstrategi. Og husk at det er 5 til 8 ganger rimeligere (og lettere) å selge igjen til de kundene du allerede har opparbeidet tillit hos, enn om du du prøver å arbeide mot helt nye kunder.

About us and this blog

We are a full service agency that deliver compelling digital marketing solution. Our winning solutions and experience helps to deliver great results across several key areas.

Meld deg opp til nyhetsbrevet vårt!

Request a free quote

We offers professional SEO services that help websites increase organic search drastically and compete for 1st page rankings of highly competitive keywords.

20+

sidebar widgets

More from our blog

See all posts