3 Ufravikelige Krav Til Markedsføringen Din

No Comments


Ikke Bruk En Eneste Krone Til På Markedsføring, Salg Eller Annonsering Før Du Har Pugget Disse…

1.) Du MÅ skille bedriften din ut fra konkurrentene dine!
Og her er haken, du må være i stand til å kunne kommunisere disse forskjellene på en overbevisende måte til de personene som ikke kjenner deg, som sannsynligvis ikke ønsker å høre på deg, og som generelt sett er skeptiske, som hater å ta beslutninger og som omtrent motstår endring uansett pris. Ja, jeg snakker om dine fremtidige kunder.

Gjør du dette nå? Fordi det betyr egentlig ingenting om dine nåværende kunder mener du er fantastisk om det ikke er slik at du ikke ønsker å vokse. I så fall kan du bare slutte å lese med en gang.

Med nye bedrifter er utforingen alltid det å få dem til i det hele tatt ville høre på deg. Til å ønske å gjøre en endring. De virkelig store mesterne i forretningslivet kan skape interesse, slå gnister som skaper handling, og skape kunder først før de skaper en virkelig uslåelig bedrift. Og så kommunisere til de potensielle kundene på en overbevisende og troverdig måte at det er vel verd både tid og energi å utforske muligheten de tilbyr.

2.) Du Må gjøre det ufravikelig og betingelsesløst at kunder og potensielle kunder skal gjøre handelen sin med deg.

Og du må vite hvordan du skal gjøre det uten at det koster deg en «zilliard» kroner. Kunder er mer sofistikerte nå, enn det de noengang har vært. De har flere valg og de er bedre utdannet.

Tenk på dine egne handlevaner. Kjøper du alt fra den samme butikken?

Ikke jeg. Jeg kjøpte stereo fra El-Kjøp, telefon fra Expert, vaskemaskin fra Deal, fax maskin fra Binders, PC fra Komplett og en Ekstern hard disc fra Telebutikken. Mesteparten av alle disse aktørene selger alle disse produktene. Så hvorfor gikk jeg da så mange forskjellige steder?

Svaret er enkelt. Selv ikke alle disse store kjedene har hjernekapasitet nok til å markedsføre seg ovenfor meg på en konsekvent og regelmessig måte. Ingen av dem har kontaktet meg for å utdanne meg rundt fordelene det er å kjøpe fra dem isteden for konkurrentene deres…. Ikke engang EN eneste gang…. Men du kan.

Når ble du sist invitert tilbake til klesbutikken du oftest handler hos… Når ringte de deg for å høre om du var fornøyd med det siste kjøpet ditt? Når gav de deg et skriftlig spesialtilbud for å vise at de bryr seg om deg som kunde? Ja, jeg snakker ikke om annonser og flygeblad som kommer til alle… Men en personlig melding, feks. et personlig brev som fortalte at de setter pris på deg og gjerne vil at du kommer innom til dem igjen. Eller enda bedre…. At de forteller det til deg i en personlig telefonsamtale…

Ok, tell opp alle de som har gjort det for deg den siste måneden… Jeg tror du klarer å telle dem på en hånd…. Kanskje en finger… beklageligvis…

Her er noen regler som er kjennetegn for alle bedrifter som oppnår suksess….


3.) Du MÅ systematisere bedriften din!

Men kun om du ønsker å selge virkelig mye og dominere den bransjen du arbeider med. Det er to hovedfordeler med et forretningssystem; For det første. Du avgjør da på forhånd hvordan du skal håndtere ting som oppstår, isteden for å ta det ”på sparket” der-og-da. Og grunn nummer to er; at ditt svakeste ledd blir sterkere fordi systemet kompenserer for svakhetene.

Når det gjelder den første grunnen.

Ta denne mentale testen med deg selv… og vær helt ærlig…

Prøver du alltid å komme opp med en ny annonse-vinkling? Sier alle selgerne dine de samme tingene, bruker de de samme verktøyene og får de samme trening? Blir forespørslene dine alltid håndtert på den samme måten, på en hurtig måte? Blir tilbudene og anbudene alltid fulgt opp på samme måten? Er det noe som faller mellom sprekkene? Hvordan håndterer du problemene når de oppstår?

Forretningssystemet ditt skal svare på alle disse spørsmålene, på en spesifikk og nøyaktig måte. Gjør systemet ditt det?

….Og nummer to.

La oss snakke om dine svake ledd. Du vet du har dem, tenk på det kjente Pareto prinsippet og 80/20 regelen. Spørsmålet er hvordan gjør du de andre 80% mer effektiv?

Svaret: Gi dem salgs-verktøy som arbeider for dem og som kompenserer for svakhetene deres. Vi kan vise deg hvordan du gjør gjennomsnittselgerne dine gode.

Hvordan du får gode selgere til å bli dyktige?

Løsningen ligger i å utarbeide kraftige salgs-verktøy og prosedyrer som hjelper dem å selge.

Ring inn for å få din egen 17 minutters forretnings-konsultasjon helt GRATIS og uforpliktende. Email: [email protected] eller ring oss på 55 70 70 15

About us and this blog

We are a full service agency that deliver compelling digital marketing solution. Our winning solutions and experience helps to deliver great results across several key areas.

Meld deg opp til nyhetsbrevet vårt!

Request a free quote

We offers professional SEO services that help websites increase organic search drastically and compete for 1st page rankings of highly competitive keywords.

20+

sidebar widgets

More from our blog

See all posts